Alla inlägg under maj 2007

Av camilla - 31 maj 2007 09:13

ojoj va jag är sugen på nya skor!! Vill ha ett par partydojjor å ett par till ballerina (har typ miljarder ballerinas men ändå...)


Dem här e ju fina...men dyra.:(

Av camilla - 31 maj 2007 09:04

japp värsta hurtig man är :) Tvättar innan jobbet!


Idag småduggar det ute..å det är lite mörkt på himlen..fast jag tyckte konstigt nog att det var lite småmysigt...en perfekt dag för att ligga hemma å kolla på nån bra dvdbox å laga nån go mat :) men jag ska jobba så någon mysdag blir det inte för mig..


Idag kommer det 100 tyskar till stan med en kryssningsbåt, hoppas att dem vill handla hos oss :)


jeje..nu ska jag laga lite gofrulle!

Av camilla - 30 maj 2007 23:40

herregud vad jag är uppe sent jämt, fattar inte! Sitter å strösurfar å kollar in bloggar å sen är klockan typ 12 på natten. Näe..dags å ändra vanor tror jag :)



Av camilla - 30 maj 2007 23:14

Okej, på begäran kommer receptet på tacobiffar :)


Gör som vanliga köttfärsbiffar..

  • blanda köttfärs med ägg (2 ägg om du har mycket köttfärs, annars räcker det med 1) 

  • Rör ihop och blanda sedan i en vanlig tacokrydda (sån du köper och har till tacoköttfärs) Brukar köra på Taco orginal. 

  •  Forma till lagomt stora "bollar" som du sedan steker. (om "smeten" inte blir tillräckligt fast så du kan forma den lätt kan du ha i lite ströbröd)

Jag brukar steka dem halvklara å sedan köra finishen i ugnen, typ 10 min 225 grader så blir de mer "saftiga"


Till det hela passar ris jättebra å sen tzatziki! Brukar göra min egen av turkisk yoghurt, riven gurka, pressad vitlöksklyfta och smaka av med salt å peppar!


Hoppas att det var en bra förklaring ;)

Smaskens! :)

Av camilla - 28 maj 2007 20:36

så skönt med en laptop, kan man ligga i soffan å blogga samtidigt som man kollar på tv..softish :)


Dagens middag bestod av toast å vaniljthé å sen lite tårta till efterrätt, smarrigt! Har lite ångest..åt en kladdkaka idag efter lunchen. Mina två regionschefer kom på besök, hade pu-samtal å de bjussade på lunch, najjs!


Imorgon ska jag klippa mig! Bokade tid på nätet på Attityd Jättebra, bara å registrera sig å sen boka. Klockan 9 ska jag vara där :) Plus att det var 100:- billigare mellan 8-10 Me like! Börjar ju tolv imorgon så det e ju skönt!


Jepp jepp, nu ska jag kolla vidare på outsiders!

Av camilla - 27 maj 2007 20:17

Japp då har man haft lite besök av mor å k-o å Gunpan! Mycket trevligt!

Jag lagade tacobiffar med ris å tzatziki, smarrigt! Sen till efterrätt blev det princesstårta, kakor å kaffe!


Sitter å kolla på Brothers & Sisters, bra serie det där, reklampaus nu!


Imorgon är det back to work igen! Jobbar måndag till fredag å sen blire en tripp till stockholm till helgen :)

Av camilla - 27 maj 2007 12:00

fasiken va kul jag hade igår!! Efter jobbet gick jag hem och fixade iordning mig å sen gick jag hem till Pernilla. Vi lagade lite mat, drack rosévin å åt en supergod chokladkaka. Sen hackde vi lite grönsaker å fixade dip till kvällen. Vid halvåtta anlände dem andra å patajjet startade :)


Vid halv tolv drog vid ner på stan å jag å Pernilla gick till stadshuset där det var några gästdj's som spelade, typ syntpop, grymt! Jag hade stajlat mig lite poppigt i en korallrosa babydoll klänning, Pernillas kilklacksskor med öppen tå, dem också i korall, svart band i midjan, pagefrippa å lösögonfransar. Yeee :) Kul å va lite extra galen ibland!

Vi dansade järnet å drack cider, hur kul som helst!! Var kvar tills sista låten å sen gick vi  (som alla andra)  å käkade kebab, grymt lång kö vare men tillslut fick vi vår mat. Helt ok!


Sen strax efter fyra vandrade vi hem, bådas fötter ömmade rejält så det tog ett tag haha. Slöt ögonen halv fem tror jag.


Nee sjukt kul vare. Brukar mest gå på "vanliga" ställen, men det här var vekligen kul å lite annorlunda! Mer sånt!


Nu ska jag hoppa in i duschen, sen laga mat till mor som kommer på morsdagsbesök :)


Av camilla - 25 maj 2007 20:34

oj vad jag har varit flitig idag! Vart på stan å shoppat lite nödvändingheter (eller inte..) å sen på Willys, fick hem 5 stora papperskassar fulla med mat! Najjs!


Sen när jag kom hem gjorde jag en hallon å blåbärspaj med glass till å bjöd mor å k-o! Smarrigt!

Sen fick jag värsta städrycket, städade allt supernoga, handfatet skrubbade jag tillåmed med en avdankad tandborte, grymt bra blev det faktisk, det kommer ju åt överallt! Kan rekommenderas :)


Nu ska jag kika på "the holiday" som jag hyrt å äta lite mörk choklad mmm!!


Imorgon blire jobb igen! Hoppas på mycket folk!

ciao!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja, vi är vänner
 Ja, vi är bekanta
 Ja, via en vän
 Nej, men vet vem du är
 Nej, inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards